Dieta zasadowa
Our Score
Click to rate this post!
[Total: Average: ]

Zachowanie równowagi, także w jedzeniu, jest bardzo ważne. Tymczasem nasz tryb życia oraz nawyki żywieniowe często nie pomagają nam ani byciu zdrowym, ani w utrzymaniu ładnej sylwetki. Według twórców diety zasadowej, tajemnica smukłej sylwetki tkwi w zachowaniu równowagi kwasowo-zasadowej.

Równowaga kwasowo-zasadowa jest konieczna do tego, by kationy i aniony utrzymane zostały w odpowiednim stosunku, co zapewni poprawne funkcjonowanie organizmu. O prawidłowości można mówić, gdy pH w procesie przemiany materii mieści się w przedziale 7,35-7,45. Przekroczenie tego progu oznacza dominację składników zasadowych prowadzącą do kwasicy i zasadowicy a nawet do zmian w strukturze białek.
Dieta zasadowa to propozycja spożywania dań, które

foto202874 4 Dieta zasadowa

zmniejszają ilość jonów wodoru w organizmie, co prowadzi do zmniejszenia tam kwasowości. Nadmiar kwasowości prowadzi bowiem do wielu dolegliwości, w tym między innymi do kłopotów związanych z przemianą materii.

Dieta zasadowa – co jeść, co ograniczać?

Dieta zasadowa nazywana jest zamiennie dietą alkaiczną a jej twórcą jest dr Robert Young. Uważa on, że pokarmy alkaiczne dostarczają energii, zapewniają dobre samopoczucie oraz zdrowie.

Produkty kwasotwórcze

To, co znajduje się na liście produktów wartych ograniczenia to mięso, białka zwierzęce, produkty przetworzone i rafinowane, ziarna, niektóre rośliny strączkowe, cukier, mąka, ryż, płatki owsiane, kasza jęczmienna, makaron oraz napoje: kawa, herbata, wino a także nikotyna.
Ograniczyć należy oleje, orzechy, produkty pełnoziarniste.

Skutki nadkwasoty

Nadmiar kwasów w organizmie może prowadzić do osłabienia organizmu, włosów i paznokci, częstych infekcji, kłopotów z wypróżnianiem, koncentracją, snem a także do znacznie poważniejszych chorób – miażdżycy, cukrzycy, nadciśnienia, osteoporozy, nowotworów, zmian zwyrodnieniowych.
Komórki rakowe w kwaśnym środowisku rozwijają się szybciej, natomiast komórki zdrowe giną.
W zakwaszonym organizmie dochodzi również często do opuchnięć oraz bólu stawów, na co wpływ ma zatrzymywanie wody.
Nadkwasota nie sprzyja tez urodzie. Nadmiar kwasów przyspiesza powstawanie zmarszczek, prowadzi też często do nadwagi.

>>>>  Hylaroll Kuracja na zmarszczki. Opinie i Cena.

Oznaki zakwaszenia

Pierwszymi oznakami zakwaszenia organizmu jest pojawienie się cieni pod oczami. Kolejnymi, bardzo często pojawiającymi się są kłopoty z cerą, bóle i zawroty głowy, nudności, osłabienie a także kłopoty z trawieniem, bóle mięśni i stawów. W ustach może pojawić się gorzki lub kwaśny smak.

Produkty alkalizujące

To, co korzystnie wpływa na nasze zdrowie i samopoczucie to mleko, owoce i warzywa, w tym przede wszystkim: buraki, marchew, ogórki, pomidory, kapusta, sałata, ziemniaki, rzodkiewka, rzepa oraz czarne porzeczki, truskawki, wiśnie, gruszki, pomarańcze, jabłka, winogrona.

Równowagę kwasowo-zasadową zapewniają organizmowi odpowiednie napoje i pokarmy. Jeśli zatem sięgniemy po zbyt dużą ilość dań kwasotwórczych, zwiększy się kwasowość a tym samym nastąpi zakłócenie przemiany materii. Warte podkreślenia jest to,

foto202874 5 Dieta zasadowa

iż wzrost kwasowości nastąpić może również na skutek nieprawidłowego trybu życia, zbyt dużej aktywności fizycznej, w czasie przyjmowania leków, życia w stresie i w pośpiechu a także podczas stosowania niektórych diet odchudzających.

Zasady diety alkaicznej

Dieta zasadowa, inaczej dieta alkaiczna, polega na zachowaniu rownowagi kwasowo-zasadowej. Aby to osiągnąć konieczne jest umiejętne łączenie produktów spożywczych. Zacząć należy od przyjrzenia się swojemu jadłospisowi. Jeśli bazuje on głównie na węglowodanach, tłuszczach i białkach należy go wzbogacić witaminami i minerałami, których źródłem są owoce i warzywa. Warto dostarczać je do każdego posiłku, najlepiej w surowej postaci, bowiem właśnie w takiej cennych składników jest najwięcej.

Dieta zasadowa – opinie dietetyków

Dieta zasadowa cieszy się dobrą opinią wśród gwiazd. Do jej zwolenniczek należą między innymi Kate Moss czy Gwyneth Paltrow.
Tymczasem zdaniem dietetyków, aby dokonać zmian, które wykraczają poza zdrowy zakres pH (7,35-7,45) organizm zwiększa częstość oddychania wydalając przez nerki więcej dwutlenku węgla i jonów wodorowych, co prowadzi do zakłócenia w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu.

Poprzedni artykułPoród w oczach dziecka
Następny artykułSposób na lśniące włosy
Marzena Wielgus
Blog prowadzony jest przez młodą dietetyczkę, pasjonatkę zdrowego stylu życia i matkę, jak sama Autorka o sobie pisze. Jej energia, pasja i twórcze nastawienie do kreowania intrygującej przestrzeni blogowej mogą imponować. Kobieta zamieszcza przepisy na zdrowe potrawy, które świetnie wpływają zarówno na ciało, jak i na ducha. Z perspektywy fachowca i praktyka w sposób wyczerpujący, a zarazem wyjątkowo lekki opisuje różnego rodzaju recenzje, które poleca swoim Czytelnikom. Najprawdziwsza pasjonatka, którzy posiadaja inklinacje i wyjątkowe zacięcie do prowadzenia zdrowego stylu życia, sprawiającego, że najzwyczajniej w świecie jest szczęśliwym człowiekim, który najwyraźniej spełniają się w tym, co robi. Zdołała przy tym zgromadzić wierne grono czytelników, składające się z osób, które również pragną zadbać o swoje ciało, a także samopoczucie – wiadomo przecież, że człowiek jest jednością psychosomatyczną i wszystkie sfery, w zakresie których funkcjonuje, muszą być poukładane. Doskonale zdaje sobie z tego sprawę i swoją wiedzą pragną w bardzo przystępny sposób dzielić się z innymi. Najważniejsze jest jednak, że sposób, w jaki żyje potrafi zachwycić i skłonić do tego, aby wziął sprawy w swoje ręce i zrobił dla siebie coś dobrego.