Ćwiczenia na cellulit
Our Score
Click to rate this post!
[Total: Average: ]

W walce z cellulitem koniecznie trzeba postawić na gimnastykę. Warto jednak wiedzieć, że sport uprawiany zbyt intensywnie wyrządzi więcej szkody niż pożytku, gdyż szybko rozwijające się mięśnie mogą uciskać na tkankę podskórną i zmniejszać jej ukrwienie zwiększając ucisk na komórki tłuszczowe uwydatniając grudki pod skórą. Najodpowiedniejsze są ćwiczenia gdzie jest połączony ruch z umiarkowanym wysiłkiem. Mogą to być codzienne spacery, jazda na rowerze, pływanie czy też taniec. Dobrze jest poświęcić pół godziny dziennie na ćwiczenia w domu. Mogą to być przysiady, skłony, wymachy nóg do przodu czy też rowerek.

Ćwiczenie 1

Ćwiczący w klęku podpartym unosi nogę w bok do poziomu

foto202877 3 Ćwiczenia na cellulit

z jednoczesnym wyprostowaniem jej w stawie kolanowym. Napina maksymalnie mięśnie pośladkowe i ud przez 2 sekundy, a następnie powraca do pozycji wyjściowej.

Ćwiczenie wykonujemy w czterech seriach po 10 powtórzeń (zaawansowani 20) na każdą nogę. 60 sekund przerwy między seriami.

Ćwiczenie 2

Ćwiczący w klęku podpartym unosi nogę w tył‚ do góry z jednoczesnym wyprostowaniem jej w stawie kolanowym. Napina maksymalnie mięśnie pośladkowe przez 2 sekundy, a następnie powraca do pozycji wyjściowej.

Ćwiczenie wykonujemy w czterech seriach po 10 powtórzeń (zaawansowani 20) na każdą nogę. 60 sekund przerwami między seriami.

Ćwiczenie 3

Ćwiczący w klęku podpartym unosi zgiętą nogę w tył‚ do góry. Napina maksymalnie mięśnie pośladkowe przez 2 sekundy, a następnie powraca do pozycji wyjściowej.

Ćwiczenie wykonujemy w czterech seriach po 10 powtórzeń (zaawansowani 20) na każdą nogę. 60 sekund przerwami między seriami.

Ćwiczenie 4

Ćwiczący w leżeniu przodem trzymając obie dłonie pod brodą, unosi wyprostowane, odwiedzione nogi góry, napinając jednocześninie mięśnie pośladkowe. W pozycji końcowej wytrzymuje 2 sekundy, a następnie powraca do pozycji wyjściowej. Tego ćwiczenia nie powinny wykonywać osoby mające problem z odcinkiem lędźwiowym kręgosłupa.

>>>>  Klaustrofobia strach w pomieszczeniach zamkniętych

Ćwiczenie wykonujemy w czterech seriach po 10 powtórzeń (zaawansowani 20) na każdą nogę. 60 sekund przerwami między seriami.

Ćwiczenie 5

Ćwiczący w leżeniu przodem trzymając obie dłonie pod brodą, unosi ugięte, odwiedzione nogi do góry, napinając jednocześnie mięśnie pośladkowe. W pozycji końcowej wytrzymuje 2 sekundy, a następnie powraca do pozycji wyjściowej. Tego ćwiczenia nie powinny wykonywać osoby mające problem z odcinkiem lędźwiowym kręgosłupa.

Ćwiczenie wykonujemy w czterech seriach po 10 powtórzeń (zaawansowani 20) na każdą nogę. 60 sekund przerwami między seriami.

Ćwiczenie 6

Ćwiczący w leżeniu bokiem w pierwszej fazie unosi wyprostowanej nogę w górę, następnie w drugiej fazie opuszcza nogę w przód do poziomu po czym wraca do pozycji wyjściowej. W każdej fazie ćwiczenia ruch wstrzymujemy na 2 sekundy napinając mięśnie ud i pośladków.

Ćwiczenie wykonujemy

foto202877 4 Ćwiczenia na cellulit

w czterech seriach po 10 powtórzeń (zaawansowani 20) na każdą nogę. 60 sekund przerwami między seriami.

Ćwiczenie 7

Ćwiczący w leżeniu bokiem trzymając jedną nogę zgiętą na ziemi unosi drugą nogę do góry. W pozycji końcowej wstrzymuje ruch na 2 sekundy napinając mięśnie przywodziciele ud po czym powraca do pozycji wyjściowej.

Ćwiczenie wykonujemy w czterech seriach po 10 powtórzeń (zaawansowani 20) na każdą nogę. 60 sekund przerwami między seriami.

Ćwiczenie 8

Ćwiczący stojąc w ćwierć przysiadzie, trzymając jedną nogę z przodu i jedną z tyłu wstaje prostując nogi w kolanach maksymalnie napinając mięśnie ud i pośladków.

Ćwiczenie wykonujemy w czterech seriach po 10 powtórzeń (zaawansowani 20) na każdą nogę. 60 sekund przerwami między seriami.

Ćwiczenie 9

Ćwiczący stojąc w ćwierć przysiadzie, trzymając jedną nogę z przodu i jedną z tyłu unosi nogę zakroczną (tylną) w bok do poziomu. Pamiętaj aby obie nogi były cały czas lekko ugięte w kolanach. W pozycji końcowej wytrzymuj 1 sekundę maksymalnie napinając mięśnie ud i pośladków, a następnie powracając do pozycji wyjściowej.

>>>>  Gen hamujący rozwój nowotworów

Ćwiczenie wykonujemy w czterech seriach po 10 powtórzeń (zaawansowani 20) na każdą nogę. 60 sekund przerwami między seriami.

Ćwiczenie 10

Ćwiczący stojąc w ćwierć przysiadzie, trzymając jedną nogę z przodu i jedną z tyłu unosi nogę zakroczną (tylną) w tył do poziomu. Pamiętaj aby obie nogi były cały czas lekko ugięte w kolanach. W pozycji końcowej wytrzymuj 1 sekundę maksymalnie napinając mięśnie ud i pośladków, a następnie powróc do pozycji wyjściowej.

Ćwiczenie wykonujemy w czterech seriach po 10 powtórzeń (zaawansowani 20) na każdą nogę.

foto202880 4 Ćwiczenia na cellulit

60 sekund przerwami między seriami.

Poprzedni artykułAwitaminoza
Następny artykułPRAWIDŁOWE ŻYWIENIE DZIECKA W PIERWSZYM ROKU ŻYCIA
Marzena Wielgus
Blog prowadzony jest przez młodą dietetyczkę, pasjonatkę zdrowego stylu życia i matkę, jak sama Autorka o sobie pisze. Jej energia, pasja i twórcze nastawienie do kreowania intrygującej przestrzeni blogowej mogą imponować. Kobieta zamieszcza przepisy na zdrowe potrawy, które świetnie wpływają zarówno na ciało, jak i na ducha. Z perspektywy fachowca i praktyka w sposób wyczerpujący, a zarazem wyjątkowo lekki opisuje różnego rodzaju recenzje, które poleca swoim Czytelnikom. Najprawdziwsza pasjonatka, którzy posiadaja inklinacje i wyjątkowe zacięcie do prowadzenia zdrowego stylu życia, sprawiającego, że najzwyczajniej w świecie jest szczęśliwym człowiekim, który najwyraźniej spełniają się w tym, co robi. Zdołała przy tym zgromadzić wierne grono czytelników, składające się z osób, które również pragną zadbać o swoje ciało, a także samopoczucie – wiadomo przecież, że człowiek jest jednością psychosomatyczną i wszystkie sfery, w zakresie których funkcjonuje, muszą być poukładane. Doskonale zdaje sobie z tego sprawę i swoją wiedzą pragną w bardzo przystępny sposób dzielić się z innymi. Najważniejsze jest jednak, że sposób, w jaki żyje potrafi zachwycić i skłonić do tego, aby wziął sprawy w swoje ręce i zrobił dla siebie coś dobrego.