witaminy B12
Our Score
Click to rate this post!
[Total: Average: ]

Witamina B12 powszechnie bywa nazywana czerwoną witaminą lub cyjanokobalaminą. Należy do witamin rozpuszczalnych w wodzie i jako jedyna witamina z grupy B zawiera w swojej cząsteczce metal – kobalt. Poza tym witamina B12 jest jedyną witaminą, która zawiera elementy mineralne niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania ludzkiego organizmu. Niedobór witaminy B12 w organizmie skutkuje poważnymi konsekwencjami zdrowotnymi, najczęściej w postaci niedokrwistości złośliwej.

Zastosowanie witaminy B12.

Witamina B12 stanowi kluczowy składnik odżywczy, który bierze udział w wytworzeniu krwinek czerwonych, dzięki czemu zapobiega niedokrwistości. Ponadto podobnie jak inne witaminy z tej grupy witamina B12 ma zastosowanie w przemianie węglowodanowej, białkowej oraz tłuszczowej oraz wpływa prawidłowo na

foto202810 3 witaminy B12

funkcjonowanie organizmu. Dodatkowo bierze udział w przemianach metabolicznych i procesach uwalniania energii, a także zapobiega depresjom i polepsza nastrój.

Witamina B12 i kwas foliowy.

Przyjmowanie witaminy B12 z kwasem foliowym regeneruje siły organizmu i powoduje wzrost jego witalności.

Witamina B12 w zastrzykach.

Witamina B12 stosowana jest w zastrzykach w przypadku osób starszych u których często upośledzone jest jej wchłanianie, długotrwałym niedoborze witaminy B12, niedokrwistości lub przewlekłym osłabieniu organizmu. Zastrzyki z witaminą B12 aplikowane są domięśniowo i są dość bolesne w miejscu wkłucia. Niekiedy mogą wywołać bóle głowy i zawroty, mdłości, biegunkę, bóle żołądka i stawów. Dodatkowo może spowodować reakcję alergiczną np. puchnięcie języka, twarzy, warg czy napuchnięcie nóg. Przy wystąpieniu któregokolwiek z wyżej wymienionych objawów należy skonsultować się z lekarzem.

Witamina B12 w jedzeniu.

Doskonałym sposobem dostarczania organizmowi witaminy B12 jest jedzenie produktów pochodzenia zwierzęcego. Szczególnie obficie występuje w wątrobie, mięsie, drobiu, jajkach oraz produktach pochodzących z mleka (za wyjątkiem masła), które zawierają również wapń ułatwiający przyswajanie tej witaminy. Dodatkowo jedzenie owoców morza (ostryg, krabów i innych skorupiaków) stanowi również cenne i doskonałe źródło witaminy B12. Prawdziwą „żyłą złota” jeśli chodzi o witaminę B12 są drożdże piwne jako dodatek wielu pokarmów.

>>>>  Tiny Gummy Slim do utraty wagi - Dlaczego muszę go kupić, opinie, cena

Witamina B12 w tabletkach.

Witamina B12 w tabletkach pomaga uzupełnić jej niedobór w organizmie w przypadku nie wystarczających jej ilości w codziennej diecie. Wchłanianie witaminy B12 w tabletkach można wspomóc na kilka sposobów: przyjmować witaminę B12 łącznie z kawasem foliowym, rzucić palenie i unikać alkoholu oraz robić co najmniej godzinną przerwę w okresie przyjmowania również witaminy C.

Poprzedni artykułSyrop z cebuli
Następny artykułJak się przygotować do badania krwi
Marzena Wielgus
Blog prowadzony jest przez młodą dietetyczkę, pasjonatkę zdrowego stylu życia i matkę, jak sama Autorka o sobie pisze. Jej energia, pasja i twórcze nastawienie do kreowania intrygującej przestrzeni blogowej mogą imponować. Kobieta zamieszcza przepisy na zdrowe potrawy, które świetnie wpływają zarówno na ciało, jak i na ducha. Z perspektywy fachowca i praktyka w sposób wyczerpujący, a zarazem wyjątkowo lekki opisuje różnego rodzaju recenzje, które poleca swoim Czytelnikom. Najprawdziwsza pasjonatka, którzy posiadaja inklinacje i wyjątkowe zacięcie do prowadzenia zdrowego stylu życia, sprawiającego, że najzwyczajniej w świecie jest szczęśliwym człowiekim, który najwyraźniej spełniają się w tym, co robi. Zdołała przy tym zgromadzić wierne grono czytelników, składające się z osób, które również pragną zadbać o swoje ciało, a także samopoczucie – wiadomo przecież, że człowiek jest jednością psychosomatyczną i wszystkie sfery, w zakresie których funkcjonuje, muszą być poukładane. Doskonale zdaje sobie z tego sprawę i swoją wiedzą pragną w bardzo przystępny sposób dzielić się z innymi. Najważniejsze jest jednak, że sposób, w jaki żyje potrafi zachwycić i skłonić do tego, aby wziął sprawy w swoje ręce i zrobił dla siebie coś dobrego.